Sunday, June 15, 2014

Gigi palsu mahal tak?

Assalamualaikum. ....
Sakit gigi pun ambik Shaklee ke??
Ada ke??
Mujarab ke??

Shaklee untuk sakit gigi...sakit gigi ada 2 jenis, sakit yang memang sebab gigi kita bermasalah atau sakit gigi disebabkan mengandung. Saya cerita sakit gigi biasa dulu ye...

Apabila bercakap mengenai 'sakit gigi' , dah lama rasanya tak kena sakit gigi ni..setakat ngilu-ngilu tu adalah. Apa yang penting, sakit gigi ni memang menyakitkan, bak kata orang, disebabkan gigi sakit, tak keruan rasanya hidup...rasa hilang mood seharian yer..sangat tak selesa ! Ada petua orang tua tentang sakit gigi ni...

Antara 5 Petua untuk hilangkan sakit gigi:

1) Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.

2) Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.

3) Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang dan tutup dengan kapas.

4) Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang.

5) Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas

                                               
Jangan risau, Shaklee boleh membantu anda :




Ringkasnya, sekiranya gigi anda berlubang dan belum sempat jumpa dentist, ambil sebiji zinc..tumbuk kemudian bancuh dengan sedikit air..selepas itu ambil bancuhan zinc dan tutup gigi yang bertampal itu.

Bagi gusi bengkak pula, setelah dikumur dengan air garam..kita juga boleh amalkan pengambilan Vitamin E, Ostematrix dan B-Complex . Cepat reda, In shaa Allah.
 




Pengambilan harian Ostematrix juga sangat lah digalakkan untuk keperluan kalsium harian. Kalsium adalah makanan yang baik untuk gigi yang sihat & cantik!.Sebiji ostematrix ibarat segelas susu.

Allah jua Maha penyembuh!


Kita sambung cerita bila ibu mengandung yang sakit gigi. Bolehkah wanita hamil mencabut gigi yang rosak. Ibu hamil dikatakan tidak boleh melakukan prosedur mencabut gigi. Mitos atau kenyataan?
Walaupun seorang wanita itu sedang hamil, mereka boleh menjalani rutin pemeriksaan berkala dan rawatan gigi, namun pastikan ia tidak membabitkan prosedur agresif.

Sebelum itu kita kena tahu kenapa ibu hamil mudah mendapat sakit gigi?

Perubahan hormon
Bertambahnya pengaliran darah dalam badan ibu mengandung mengakibatkan gusi bengkak, menjadi sensitif dan berdarah.
Peningkatan hormon estrogen sewaktu kehamilan adalah antara penyebab gusi yang di dalamnya terdapat pembuluh darah lebih mudah bengkak.
Rasa mual dan muntah di pagi hari yang meningkatkan tahap keasidan mulut juga mampu menyumbang masalah gusi dan gigi berdarah.


“Trimester pertama dan ketiga adalah waktu penting kehamilan, yang mana janin sedang berkembang. Justeru, sebarang rawatan membabitkan suntikan yang terus masuk ke dalam darah perlu dielakkan begitu juga dengan pengambilan ubat antibiotik, tahan sakit serta imbasan X.”

Bagaimanapun, jangan salah faham sehingga tidak bertemu doktor walaupun mengalami masalah gigi serius kerana mencuci plak atau tampalan boleh dilakukan seperti biasa. Malah, jika masalah gigi serius sehingga perlukan suntikan, dos rendah akan dikenakan.
masalah ini.

Rawatan gigi

Sekiranya menghadapi masalah gigi seperti gigi berlubang sebaiknya ibu hamil berjumpa dengan doktor gigi. Namun sebelum doktor melakukan pemeriksaan atau rawatan jelaskan bahawa anda sedang hamil. Keadaan ini untuk mengelakkan tidak melakukan pemeriksaan yang boleh menganggu kehamilan seperti penggunaan sinar-x.
Selain itu pemberian ubat pada wanita hamil juga perlu diberi perhatian. Penting diketahui banyak ubat yang tidak dapat diberikan kepada wanita hamil kerana ditakuti memberi kesan buruk terhadap janin yang dikandung.
Sekiranya doktor mengambil tindakan radikal seperti mencabut gigi, ia mungkin dilakukan setelah membuat pertimbangan yang wajar dan matang. Ini kerana ubat bius yang diberikan mampu mempengaruhi kontraksi rahim. Itulah sebabnya doktor tidak akan melakukan tindakan bersifat pembedahan ketika kehamilan terutama pada trimester pertama dan ketiga.

Bagi melegakan kesakitan gigi, saya cadangkan penggambilan Ostematrix Shaklee.


Ostematrix menyediakan:
1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber semulajadi yang pekat dan mudah diserap
400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan mereka
400 IU vitamin D (100% DV) untuk merangsang penyerapan kalsium



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
♥Norpamela Mohtar
♥ sms/whatsApp:  013-3787121

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...