Monday, April 4, 2011

Baju?Tudung?

Assalamualaikum sahabat-sahabat maya ku sekalian
Entri kali ni berkisar tentang baju. Kenapa? Saja nak bercerita tentang kejadian hari ni, tadi masa kat sekolah(04 .04.2011), kita pakai baju merah, belang-belang pulak tu. Lepas tu masuk ke kelas tahun 1. Kebetulan kelas tahun 1 kat sebelah tak ada cikgu jadi huru haranya mengalahkan pasar basah, apalagi, kita pun mengamuk bagai harimau yang tengah lapar..(memang x makan lagi masa tu). Terus terang, lama dah kita tak rasa nak marah sampai macam tu, lama gaklah membebel kat kelas tu, pas tu masuk balik kelas kita tadi dgn emosi yang tak berapa nak stabil. Jadi pembelajaran dan pengajaran(p&p) hari tu berkisar dalam keadaan mood cikgu depa yang masam. Kesian plak, bila diingat balik, x adil kan, marahkan lembu, sapi dapat nama..dalam kes ni marahkan org lain, org lain pun kena tempias.

Persoalan yang kita nak timbulkan, kenapa situasi itu terjadi.
1.Adakah kerana guru memakai baju yang tidak sesuai ketika P&P?
2.Adakah kerana faktor cikgu tengah lapar?
3. Adakah kerana faktor cikgu depa langgar lubang pagi tadi?(Utk pengetahuan semua, cikgu depa ni, jarang2 sangat langgar lubang, expert mengelak lubang lah katakan!!!)
4. Ataupun kerana memang cikgu depa ni tertekan kena buat projek AADK, kena sudmit hujung bulan April...(br tau!!, ambil keja org plak tu!!)
5.Ataupun cikgu depa ni saja je nak tunjuk garang?

4 comments:

  1. pernah terbaca yg faktor warna ni ade kesan kt emosi..tapi dah lupa baca kt mne..hehehe..

    ReplyDelete
  2. cikgu depan nie x mkn lagi..
    colour baju x dea apa2 kesan pown kalau perut sudah kenyang @pown cikgu kat depan nie baru ngok harimau kat zoo yang kelaparan

    ReplyDelete
  3. ala, marah2 sayang!!bdk2 still sayang kat cikgu dia!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...